Zināšanas VS prasmes (Knowledge VS skills debate)
Cik daudz Tu zini? Cik daudz Tev vajadzētu zināt? Vai internets nav iznicinājis vispārīgo zināšanu nepieciešamību? Tu taču vari vienkārši “ieguglēt”? Vai tomēr nē, un vienkārši zināt lietas palīdz Tev saprast vairāk, dod priekšrocības. Vai tomēr tās ir ‘prasmes’, ko mums vajadzētu mācīt mūsdienu skolās?
Tie ir tikai daži no jautājumiem, kas šodien nodarbina izglītībā ieinteresētos prātus. Liekas, ka Latvijas izglītības sistēma pēdējo trīsdesmit gadu laikā ir tikusi nepārtraukti reformēta, bet tā arī nesniedz atbildes uz 21. gadsimta izglītības svarīgākajiem jautājumiem.
Šobrīd notiekošā izglītības satura reforma aktualizē ‘zināšanas VS prasmes’ diskusiju, ieviešot vēl vienu jaunu terminu – ‘Kompetences’.
“Knowledge VS. Skills” diskusiju ciklu ietvaros mēs mēģināsim rast atbildes uz jautājumiem: Cik daudz skolēniem/studentiem vajag zinā? Un kā viņiem to iemācīties?
Mēs turpinām reģionālo diskusiju ciklu, šoreiz esam Latgalē – Daugavpils Universitātē. Tieši tāpēc šoreiz vairāk apspriedīsim zināšanas un prasmes eksakto zinātņu kontekstā.
Formāts – paneļdiskusija ar četriem ekspertiem no dažādam izglītības sistēmas pusēm, jautājumi no auditorijas un beigās brīvas sarunas turpinājums pie kafijas/tējas.
Daugavpils (24.10.2017) –
– Dmitrijs Bočarovs, fizikas zinātņu doktors, LU Cietvielu fizikas institūta un TSI Matemātisko metožu un Modelēšanas katedras pētnieks, pasniedzējs;
– Lolita Jonāne, pedagoģijas doktore, DU Fizikas un matemātikas katedras docente;
– Insa Krēmere, matemātikas doktorante;
– DU students/e (pašpārvaldes pārstāvis).
Moderators: Antoņina Ņenaševa, ‘Iespējamās misijas’ skolotāja (MSc LSE, Izglītības politika)
14:00 – Diskusijas moderatora ievads
14:05 – Diskusijas dalībnieku pozīcijas
14:20 – Paneļdiskusija
15:00 – Jautājumi un diskusija ar auditoriju
15:30 – Brīva saruna pie kafijas un uzkodu galda
Laipni gaidīti visi, kuriem izglītība ir vērtība! :)
Diskusiju rīko Brīvības un solidaritātes fonds sadarbībā ar Friedrich-Ebert-Stiftung